Sovrum

Nu har jag flyttat sovrummet! Färgerna är lite all over the place, som Daniel skulle ha sagt, men det ska målas om så småningom. Det står möbler huller om buller på hela övervåningen just nu, och jag börjar bli trött. Men snart kommer Olle hem och hjälper till.

Gamla rummet, som ska bli nåt slags spel- och lekrum.

image

Nya sovrummet, med fula blålila väggar.

image

image

Det blir nog bra till slut!

Första, andra

Två projekt är avklarade! Jag har fixat ett nytt städskåp i köket, och baxat ut det gamla torkskåpet från tvättstugan.  Efter lunch tänkte jag ta mig an övervåningen.

image

Det är kul att ändra saker!

Gör om gör rätt

Vi har börjar klura på vad vi ska göra med våra rum hemma. Vi har ju egentligen för många, och använder inte alla. Så nu är planen att spara ihop lite pengar till en ny tv, och sen ta den gamla tv:n och göra iordning ett tv-spels-/träningsrum i vårt sovrum. Idag ska jag mäta lite och kolla var vi vill ha sovrummet. Jag älskar ju att möblera om och ändra på saker, men det är ett stort projekt att flytta runt allt. Vi ska också fixa till tapeterna i två rum där uppe, men allt har sin tid!